User Interviews

Je hebt een helder idee van wat je product moet zijn, maar weet je ook zeker dat het is wat jouw doelgroep wil? Met user interviews ontdek je cruciale inzichten voor jouw succesvolle digitale product. Duik in de wereld van jouw (potentiële) gebruikers en ontdek wat hen echt drijft!

Het succes van digitale producten wordt onder andere bepaald door hoe goed jouw product de behoefte en wensen van eindgebruikers vervult, in de context waarin ze op dat moment zijn. Hoe eerder je eindgebruikers bij je productontwikkeling betrekt, hoe groter de kans op acceptatie, adaptatie en - onze favoriet - adoratie. User interviews neem je af voordat je begint met bouwen en is daarom een van de simpelste en snelste manieren om tot essentiële inzichten te komen.

Een openhartig gesprek

Je kunt user interviews zien als laagdrempelige een-op-een gesprekken met jouw (potentiële) gebruikers. Hierin stelt de onderzoeker in 30-60 minuten vragen over een onderwerp om hun gedachten te peilen over wat ze leuk vinden, niet leuk vinden en waar ze van dromen. Het draait erom in hun hoofd te kruipen en hun behoeften, problemen en wensen te begrijpen.

Waarom zou ik de moeite nemen?

Stel dat je een huis bouwt zonder vooraf aan de toekomstige bewoners te vragen hoe hun droomhuis eruit ziet. Gek, toch? User interviews zijn jouw manier om de behoeften, wensen en eisen in kaart te bregen, voordat je begint met ontwerpen en bouwen. Hierom zijn user interviews goud waard:

Scherpere focus

Interviews geven inzichten in wat gebruikers denken, voelen en dromen, nog vóór je begint met bouwen. Dus in plaats van in het duister te tasten bij het ontwikkelen van je product, krijg je een zaklamp om de weg te belichten, waardoor je je ontwerp- en ontwikkelingscapactiteit nauwkeuriger kunt inzetten.

User Centered Design

Wil je iets maken waar mensen dol op zijn? Luister naar ze. User interviews begeleiden je ontwerpproces, zodat jouw digitale meesterwerk echte problemen oplost en als gegoten zit.

Valideer aannames

Beslissers hebben vaak een idee hoe een product gebruikt wordt of een bepaald (bedrijfs)proces gaat, terwijl dat niet altijd met de werkelijkheid overeenkomt. User interviews ruilen die onzekerheid in voor koele, harde inzichten. Zeg vaarwel tegen welles-nietes-discussies.

Vroege struikelblokken, geen probleem

Ontdek potentiële struikelblokken in een vroeg stadium en ontwijk ze als een pro. User interviews leggen problemen bloot voordat ze zich kunnen opstapelen, wat jou tijd, geld en heel wat hoofdpijn bespaart.

Innovatie katalysator

User interviews draaien niet alleen om het uitdiepen van een geïdentificeerd probleem. Ze gaan ook over het blootleggen van onuitgesproken behoeften, waardoor deuren worden geopend naar innovatieve functionaliteiten die jouw product lichtjaren vooruit kunnen helpen ten opzichte van de concurrentie.

Hoe we het doen bij Sping

Bij Sping betrekken we gebruikers in elke stap van ons proces. Hoe eerder, hoe beter. Of het nu gaat om een geweldig idee dat nog ontwikkeld moet worden of een doorontwikkeling van een bestaand product; het houden van user interviews is waardevol in elk stadium van productontwikkeling. Wij starten daarom altijd met het houden van interviews met een aantal van jouw belangrijkste gebruikers. Op deze manier krijgen we een goed beeld van hun wensen, behoeften en eventuele struikelblokken. Hiermee zorgen we ervoor dat we in elke stap van het ontwerpproces de juiste inzichten hebben. 

Klaar om te écht luisteren?

Zet jouw digitale productontwikkeling in de hoogste versnelling. Gebruikersinterviews zijn jouw geheime wapen hierbij. Ze zijn je kompas dat je leidt naar een succesvol product. Zo bouw je iets dat mensen écht willen, nodig hebben, en lyrisch over zijn.

Jouw digitale product begint met het begrijpen van je gebruikers - het is de kern van de uiteindelijke oplossing. Laten we erin duiken, luisteren en samen geweldige dingen bouwen!

We denken graag met je mee!

Melda Janse - UX Design Lead